اخبار
1401/2/31 شنبه
در نشست اعضاء ستاد برگزاری سلسله نشست های علمی تبیین مطهر با حضرت آیت الله آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز
دکتر میکائیل جمال پور به عنوان دبیر علمی ستاد برگزاری سلسله نشست های علمی تبیین مطهر منصوب شد

.

 اعضاء ستاد برگزاری سلسله نشست های علمی تبیین مطهر با حضرت آیت الله آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر میکائیل جمال پور سرپرست دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارش و اقدامات ستاد طی هفته های گذشته، استاد مطهری را شهید راه تبیین اسلام ناب محمدی معرفی نموده و هدف از برگزاری سلسله نشست های دوازده گانه در طول سال را؛ تبیین، آگاه سازی و رجوع به آثار، افکار و شخصیت شهید مطهری بنا به ضرورت و نیاز جامعه امروزی عنوان نموده و تائید مکتب و خط مش شهید مطهری توسط امام راحل را نقطه قوت و الزام انتقال به نسل جوان دانستند.
دکتر جمال پور همچنین مشارکتی بودن این برنامه را در راستای پای کار بودن همه ارگانها و اقشار مختلف مردمی، حسن و امتیاز قابل توجه این نشست ها دانستند.
در ادامه این دیدار عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی استفاده از آثار شهید مطهری را مصداق تمام و کمال جهاد تبیین در شرایط فعلی دانسته و با اشاره به احساس نیاز و مطالعه آثار شهید مطهری توسط نسل جوان جهت پایبندی به اسلام، انقلاب و رفع شبهات؛ نیاز سنجی دانشگاهها و نهادهای فرهنگی جامعه برای تحکیم و ارجاع به اندیشه های استاد را خواستار شده و دفاع از ابعاد  مختلف انقلاب اسلامی را با رجوع به آثار شهید مطهری قابل تحقق دانستند.

سپس حضرت آیت الله آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز ضمن استقبال از برگزاری سلسله نشست های تبیین محور؛ بر تعیین اهداف و نحوه اجرای موثر این نشست ها تاکید نموده و با اشاره به احساس جای خالی شهید مطهری در جامعه امروزی، اهمیت رجوع به آثار ایشان را نظر به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خاطر نشان کردند.
آیت الله آل هاشم شهید مطهری را  پهلوان میدان جهاد تبیین نامیدند و بر مشخص نمودن جامعه هدف و نحوه اثر بخشی در جامعه دانشگاهی و آموزش و پرورش که نقش اساسی در پرورش نسل بعدی جامعه را عهده دارند تاکید نموده و هدف جهاد تبیین را که سابقه طولانی در انتظارات و فرمایشات مقام معظم رهبری دارد، روشنگری و آگاهی بخشی در مقابل مخاطرات جامعه امروزی من جمله بحث پیری جمعیت و کاهش زاد و ولد عنوان نمودند.

در انتهای این دیدار دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی به عنوان دبیرخانه علمی ستاد برگزاری سلسله نشست های علمی تبیین مطهر در استان معرفی و دکتر میکائیل جمال پور سرپرست دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان دبیر علمی ستاد برگزاری سلسله نشست های علمی تبیین مطهر منصوب شدند.






 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر