همایش ها
1401/4/1 چهارشنبه
در راستای تحقق شعار سال
سمینار نقش دانشگاه در توانمند سازی صنایع با رویکرد تولیدات دانش بینان در دانشگاه پیام نور مرکز تبریز برگزار شد

.

سمینار نقش دانشگاه در توانمند سازی صنایع با رویکرد تولیدات دانش بینان با همکاری دانشگاه پیام نور استان، سازمان صمت و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در تالار علامه جعفری دانشگاه پیام نور استان برگزار شد.
دکتر جمال پور سرپرست دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی در این سمینار اراده و بهره مندی از تجربیات را رمز تحقق شعار سال عنوان نمودند.
دکتر جمال پور در این سمینار که با مشارکت دانشگاه پیام نور، سازمان صمت و پارک علم و فناوری استان برگزار شد، دغدغه مندی اصحاب علم و صنعت را در راستای پیشرفت کشور و تحقق شعار سال ابراز نموده و فرمان رهبری را تکلیفی سنگین بر دوش این  قشر عنوان نمودند.
دکتر جمال پور همچنین به ایده های ارائه شده توسط اعضای محترم علمی دانشگاه پیام نور اشاره نموده و بر لزوم وحدت رویه با در نظر گرفتن جایگاه علمی و صنعتی استان تاکید کردند.
سرپرست دانشگاه پیام نور در ادامه بر الزام پیوست فرهنگی فعالیتهای دانش بنیان صحه گذاشته و هدف دانشگاه پیام نور را شناسایی و رفع حداکثری موانع موجود اعلام کردند.
مهندس صابر پرنیان رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی نیز در این سمینار از طرحهای علمی دانشگاه پیام نور برای ورود به فضای کسب و کار و اشتغال آفرین استقبال کرده و به ضعف و پیوند کم عمق علم و صنعت اشاره نموده؛ ابراز امیدواری کردند که با توجه به مزایای قابل توجه استان، پیشینه، تمدن و قطب تولید و اقتصاد استان در شاخه های مختلف، شاهد پیشرفت چشمگیر استان در عرصه های اشتغالزایی و حرکت به سمت تولیدات با کیفیت مطلوب و قیمت اقتصادی باشیم.
دکتر عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی نیز در این سمینار با اشاره به توانمندی دانشگاه پیام نور در راستای تبدیل به قطب یجاد خانه های خلاق و نوآوری با ارائه گزارشی مبسوط از وضعیت شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک، تقویت زیرساخت های قانونی توسط دولت و خصوصی نمودن پژوهش و حمایت از شرکت های دانش بنیان را خواستار شده و به تقویت فرهنگ گفتمانی و تعاملی بین ارگانها در راستای دستیابی به اهداف پیش بینی شده اشاره نمودند.
در انتهای این سمینار دکتر محمدعلی ابراهیمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور، ورود به حوزه صنایع خلاق و فناوریهای نرم را در اولویت دانشگاه پیام نور دانسته و با اشاره به گستردگی دانشگاه پیام نور و مزیت های منطقه ای استانها، لزوم ورود به مسائل نیاز محور با رویکرد کارآفرینی دانشگاهها را خواستار شده و پرورش نیروهای ماهر و خلاق را از اهداف مشترک مجامع علمی عنوان نمودند.
دکتر ابراهیمی همچنین همکاری با پارکهای علم و فناوری در صنایع محلی، آب، انرژی، کشاورزی و محیط زیست را در اولویت برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه عنوان نموند.
دکتر عبدالرضا فلاح مشاور استاندار در حوزه فناوری و دکتر بهشتی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری از دیگر سخنرانان این سمینار علمی بودند که با مشارکت دانشجویان و اساتید دانشگاهی، صنعتگران، محققین، پژوهشگران و نخبگان حوزه های علم و صنعت برگزار گردید

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر